Jhootha Hi Sahi (2010)


Hrajú: John Abraham, Pakhi Tyrewala, Raghu Ram, Omar Khan, Alishka Varde, George Young
Žáner: romantický, komédia
Dĺžka: 2h:29m.36s
Réžia: Abbas Tyrewala

ČSFD / IMDB

Predstavte si, že vám zrazu začnú volať ľudia, aby ste im vyhovorili samovraždu. Budete to považovať za žart, či im pomôžete?

Predstavujem vám Siddhartha. Je to nenápadný predavač v malom indickom kníhkupectve, ktoré je zastrčené v jednej Londýnskej uličke. Tu trávi deň za pultom s najlepším kamarátom Omarom a okrem kníh sa snaží svojím zákazníkom predať aj kompóty. Každé ráno ich v obchode víta ich (teplý) kamarát Amit s nechutnými novinkami zo správ a zo sveta. Tento chlapec vie, ako vás hneď ráno dobre naladiť.


Do Sidovej skupinky kamarátov patrí aj Aliya, Omarova sestra - veľmi rázne, veľmi praktické a veľmi tehotné dievča. Občas im deň spestrí aj jej japonský priateľ Nick, ktorý prichádza stále s novými spôsobmi, ako svoju milú požiadať o ruku. Bezúspešne. Okrem toho si ich kamarát Uday, majiteľ nočného baru, občas prinesie na večeru nového priateľa, aby mu ho Aliya odsúhlasila. Aj on je bezúspešný. Oh, áno! Ešte je tu Siddharthova autoritatívna priateľka Krutika, ktorá je večne v oblakoch - pracuje ako letuška. Nemajú na seba veľa času a tú chvíľu, čo trávi celá skupinka po kope, si Krutika a Omar idú vyškriabať oči. Musím podotknúť, že na to idú veľmi taktne. Pre Sida je najväčším dobrodružstvom sledovanie National Geographic, pri ktorom aj stále zaspáva na gauči. V skratke, celkom normálny a jednotvárny život.


Takže, keď mu raz v noci zavolajú hneď traja ľudia, že sa chcú zabiť, Siddharth to celé považuje za zlý vtip... kým sa mu nepríde ospravedlniť vedúca týmu študentov, ktorí zariadili linku pomoci - na ich leták sa omylom dostalo jeho číslo. Siddharth prijme dočasnú úlohu konzultanta a začína pomáhať zúfalým ľuďom, ktorí ho po nociach nenechávajú spať. Keď ale pomôže Mishke, neskončí to jedným telefonátom - uzatvoria priateľstvo. Koniec - koncov, komu sa skôr zveríme, ako úplnému cudzincovi? Čo sa ale stane, keď sa dvaja cudzinci náhodou stretnú - a jeden z nich vie, koho má práve pred sebou?

Začne sa tá pravá zábava!

Mishka a Siddharth sa stretli... skončilo to len s  "menšou" skazou
Mama pozerala dojímavú epizódu "Pošty pre teba" a ja som sa jej do toho rehotala na plné kolo. Nebola nadšená... ale ja o to viacej! Myslím, že som si začiatok pretočila zo trikrát, kým som sa dokázala pohnúť ďalej. Nikdy som nemala Johna Abrahama za dobrého herca. V mojich očiach bol rovnaký exhibicionista ako Hrithik Roshan (ktorý sa mi páčil len v Jodhaa-Akbar) - pekná tvár a telo, ale málo charizmy a hereckej zdatnosti. Nechápem, ako sa dokázal v Dostane tak veľmi držať na uzde. Keby mu v tom filme dali toľko priestoru ako v Jhootha Hi Sahi, tak by to bolo o niečom inom. Len ma to utvrdilo v predsavzatí, že skôr budem sledovať filmy podľa režisérov, než na základe hereckého obsadenia :)

Táto malinká (a talentovaná!!) dáma sa volá Pakhi Tyrewala. Okrem toho, že je manželkou režiséra, podielala sa aj na príbehu, scenári, dialógoch a zahrala si hlavnú úlohu. Do tej role ju navrhol sám John, keďže mu pripadalo, že ako autorka pozná charakter Mishky najlepšie. Bol to jej (druhý) debut a hrala obdivuhodne. Síce občas vyzerala, že nie je vo svojej koži, bolo to hlavne počas piesne Pam Para a to ju dokážem pochopiť - natáčať klip uprostred Londýna, pričom bolo navôkol určite milión zvedavcov, pre ňu nemuselo byť príjemné.

Bolo osviežujúce vidieť herečku, ktorá sa podobá na dievča od vedľa. Neviem, koľko má rokov, ale veľmi sa k Johnovi hodila. Nezahrali žiadnu spaľujúcu lásku - roztúžené pohľady a dotyky po celom tele sa nekonali ani len v ich snoch. Obaja hlavní predstavitelia sú introverti, okrem toho majú strašne nízke sebavedomie. Ich príbeh bol pre mňa o to zaujímavejší, od uzatvorenia priateľstva až po ich pomalé a nesmelé zbližovanie. Aj keď sa film na indické romcomy veľmi nepodobá, zavŕšenie Mishkinho a Sidovho príbehu bolo krásne pritiahnuté za vlasy, á la bollywood. A ja som mala na tvári ten najširší úsmev :) :)

Viete prečítať medzi riadkami, že tento film  MILUJEM?

Už nemusím snívať o dokonalo obsadenom romcome
Vo veľkom sa na tom podielali Siddhartoví kamaráti. Správali sa k sebe ako rodina, či už išlo o srandičky, starostlivosť, alebo keď trebalo prečistiť žalúdok. Boli pripravení na všetko. Najmä Omar a Aliya, u ktorých bol Sid varený-pečený. Zakaždým, keď som počula, že sa na scéne objaví Nick (väčšinou ho bolo najprv počuť), automaticky som sa začala usmievať. Jeho neúnavný boj o ruku svojej vyvolenej bol odzbrojujúci. Uday sa často ukázal s nejakým novým objavom, ktorý mu Aliya nikdy nechcela schváliť. Sama neviem, prečo mu na tom tak záležalo. To dievča bolo v ich bande proste hlava rodiny. :) A pritom sa chudáčisko Amit, premenený na nesmelého školáka v jeho prítomnosti, stále snažil naňho zapôsobiť. Len mu to nejako nevychádzalo.

Mishka mala jednu kamarátku, no tá stála za všetky drobné. Sushi, dievča s veľkými ústami, so svojským štýlom, večná suverénka s neustálymi narážkami na chlapov a sex. Pritom sme ju vo filme nikdy so žiadnym mužom nevideli! :D

Spánok treba niekde dohnať :D
Už zase je recenzia príliš dlhá... a to som ešte nenapísala nič o hudbe! Takže ešte posledných pár riadkov... Hudbu zložil náš známy maestro A.R. Rahman. Do filmu sa dobre hodila, prechod na piesne bol prirodzený a nepôsobili rušivo. Okrem Maiya Yashoda a Pam Para sa mi  žiadna na dlhšie nezaryla do uší. Pán Rahman bol minulý rok poriadne vyťažený a dal nám zopár vynikajúcich albumov, takže mu tu niet čo vyčítať. Hudba v pozadí bola ešte lepšia ako v Dabanggu. Dokonalo podfarbovala všetky scény. Strašne rada by som si kúpila album s bgm. Išlo by to u mňa nonstop a určite by som si našla aj nejakú "theme-music", ktorú by som si nôtila zakaždým, keď mám vstúpiť do miestnosti. :)

Je tu však jedna vec, ktorú filmu musím vytknúť: je príliš tmavý. Nie natoľko ako Kaminey, no tiež tu bol asi použitý nejaký filter. Búúúú! To sa nerobí!

Ukončím recenziu na peknú nôtu - obrázok na rozlúčku:
Awww... Povedz už konečne "Áno"!
Titulky sa dajú stiahnuť na titulky.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Podobné články