Mere Brother Ki Dulhan (2011)


Réžia: Ali Abbas Zafar
Hrajú: Imran Khan, Katrina Kaif, Ali Zafar, Tara D'Souza
Žáner: romantický, komédia, rodinný
Dĺžka: 2h:19m.28s

ČSFD / IMDB

Na tento film som čakala od apríla. Najprv som bola zvedavá, pretože tam mal hrať Imran Khan a Ali Zafar, a bola som aj nervózna, pretože hlavnú ženskú úlohu dostala Katrina Kaif. S každým obrázkom, upútavkou, ukážkami zo zákulisia natáčania som bola čoraz menej nervózna, ale o to viacej nedočkavá. Potom vyšla hudba skladateľa Sohaila Sena. Verila som mu už od začiatku, pretože jeho predošlý album k What's Your Rashee patrí aj po dvoch rokoch medzi moje obľúbené. Namotala som sa na hudbu k Mere Brother Ki Dulhan až do takého štádia, že som si ju každý deň musela aspoň na chvíľu pustiť. Okrem toho sa mi Katrina z ukážok veľmi páčila a s tým sa vyparila aj moja posledná obava ohľadom filmu.

Už ma trochu unavuje to pripomínať, ale dúfam, že po všetkých tých zaujatých recenziách po mne nikto neočakáva objektivitu. Ak áno, tak sa jej ani tu nedočká :)

Namiesto upútavky promo na Madhubalu (zachytáva pravú atmosféru filmu)

Luv žije už osem rokov v Londýne a z toho päť rokov chodí s Piali. Raz jej už z jeho správania prasknú nervy, strhne sa obrovská hádka a vo víre výčitiek sa nakoniec rozídu. Luv je z nečakanej slobody zaskočený a hneď na mieste sa rozhodne, že by sa vlastne rád oženil. Zavolá do Indie bratovi Kushovi, ktorý ako asistent režiséra práve oslavuje úspech filmu a oboznámi ho so svojim predsavzatím usadiť sa. Odmala mali rovnaký vkus a tak ho požiada, aby mu našiel nevestu. Kush sa do svojho poslania pustí s plnou vervou, ale ani jedna potenciálna nevesta sa mu nepáči. Na kamarátov popud dá do novín inzerát, na ktorý sa mu ozve politik Dilip Dixit. Rodiny sa stretnú, všetci sú si sympatickí... a Kush si po pár sekundách zízania na Dimple uvedomí, že ju pozná z minulosti. Z čias, keď bola divoká študentka, ktorá si len tak zorganizovala rockový koncert na Agre a musela byť odvedená políciou.


To ale bolo dávno a ľudia sa menia. Ešte stále je trochu nezbedná, ale je pripravená usadiť sa. V Indii je už pomaly považovaná za starú dievku – má 27 rokov :) Cez internet sa porozpráva s Luvom, obaja prejavia svoj súhlas a rodina začne chystať svadbu. Kush sa o svoju nastávajúcu švagrinú stará ukážkovo – dokonca s ňou dva dni prežíva jej divoké zábavky, ktoré po svadbe bude musieť zanechať. Luv priletí do Indie, konajú sa zásnuby... a Kush s Dimple si s hrôzou uvedomia, že sa do seba zaľúbili.

Čo teraz? Ako vyriešiť komplikovanú situáciu tak, aby neranili svoje rodiny?

Originálne? Seriózne? Ani na sekundu sa to tak netvári. Film je veselý, hlučný, bláznivý a... nuž, indický. Nevyhýba sa použitiu klišé, ale s niektorými sa šikovne zahráva. Ešte predtým, než som sa dočítala o deji som vedela, o čom to bude. Prezrádza to samotný názov filmu: "Bratova nevesta". Hneď z fleku si spomínam na ďalší film s touto tematikou: Sorry Bhai! od režiséra Onira. Ale v Indii, kde sú dohodnuté manželstvá stará a stále praktizovaná záležitosť, to nie je nečakané. Okrem hlavnej zápletky nemajú tie dva filmy nič spoločné. Hlavní predstavitelia sú iný, rodiny sa nepodobajú, konflikt má iný pôvod, dej a rozuzlenie by si nemohli byť viacej odlišné... Pretože zatiaľ čo je Sorry Bhai! romantická dráma, MBKD je romantická KOMÉDIA. A zo svojho žánru ani na chvíľu neupustila.

Čo ma najviac prekvapilo? Teda okrem scenára a príbehu? Krásna a spontánna Katrina Kaif! Už sa viac nenechám strhnúť k nenávisti, ktorou je tak štedro zahrňovaná. Ali Zafar bol úžasný, Imran vo svojej koži ako aj pri ostatných romantických komédiách, ale Katrina bola dušou filmu.


Mám rada, keď je v ženských postavách iskra a Dimple bola ako dvojmetrová vatra :) Dokonca odôvodnili aj jej anglický prízvuk, dali jej priebojný charakter, hravosť a primeranú bláznivosť. Nebola to pokorná a nezáživná myška. Niekedy to v indických filmoch preháňajú pri zobrazovaní bezstarostných dievčat (Kareena v Jab We Met, Genelia v Bommarillu). Tu to bolo tak akurát. Nevyznela detinsky a hlúpo, proste si vedela užívať života. A jej rozhorčenie nad tým, ako ju po presťahovaní z Anglicka vnímali chlapci v Indii ma potešilo. Takto sa dá vyhnúť kázni: treba dať text tomu správnemu charakteru v správny čas! Tie nezmysly, že pokiaľ sa dievča nenarodilo a nevyrastalo v Indii, tak musí byť štetka, ma dosť vytáčajú!!

Trochu som sa obávala, ako sa príbeh bude odvíjať v druhej polovici. Potom som sa pár sekúnd po prestávke už musela usmievať, o dve minúty neskôr som sa už smiala na plné kolo a chvíľu nato som bola dojatá. Tento film mal toľko možností skĺznuť do melodrámy, alebo to nejako inak pokaziť. Niekedy to tak už vyzeralo, ale nikdy sa tak naozaj nestalo. Síce Kush nevymyslel taký prešpekulovaný plán ako Chandu v telugskom filme Ready, predsa len ukázal, že sa toho vo filmovej branži veľa priučil.

Takto sa správne preháňa hranie :)
Ó, a ako krásne to dokázali preháňať! Luv bol od začiatku tá najúžasnejšia kráľovná drámy, akú som v poslednej dobe videla. Jeho teatrálna, ale zároveň stopercentne suverénna hra na Angličana nemala chybu. Keď prišiel do Indie, trochu poľavil. Trochu. :) Kush a Dimple (neporovnávať s Katrinou a Imranom!!) sa snažili držať nad vodou, ale povedzme si to na rovinu: ani jeden z nich nemal vo filme profesiu herca. Ich skupinová snaha opiť Luva (a zároveň aj celú rodinu).. keď sa viezli na trhu v prestrojení a Kush skoro zinfarktoval... keď Kush predstieral, že sa zaľúbil.. tak okato hrané, o to úžasnejšie ‘reálne’!

Kush sa so svojou normálnosťou mohol zdať oproti ostatným utlmený, pre mňa pôsobil v tom šialenstve ako maják, záchytný bod. A aký pekný záchytný bod to bol!


Už len v skratke, pretože sa znovu akosi nedokážem zastaviť :)

Hudba: už som spomínala, že sa mi veľmi páčila. Štyri skladby boli použité už v prvej polovici, dve s trochu väčším odstupom v tej druhej. Titulná pesníčka je veľmi okatou poklonou trom Khánom, ktorí vládnu Bollywoodu - Aamir, Salman a Shahrukh. Dhunki naspievala Neha Basin, ktorú som predtým poznala len vďaka tamilskému Sei Yethaavathu (z ich verzie Dona). Klip k Choomantar bol veľmi pekný a pekne zachytával ten prechod zo "sme si sympatickí" k "niečo medzi nami začalo". Isk Risk sa zaradil medzi moje obľúbené romantické pesníčky a klipy - Rahat Fateh Ali Khan je pre takéto skladby priam stvorený. Pri Madhubale som neobsedela a ako by aj, keď ju naspieval samotný Ali Zafar! Keď prišiel rad na Do Dhari Talwaar, s vypätím síl som sa obmedzila len na pohyby rúk. Pri posledných dvoch spomenutých som sa veľmi radovala speváčke Schwete Pandit - jej hlas sa mi strašne zapáčil vďaka filmu Naach, kde naspievala na tú dobu dosť atypické pesníčky. Už sa teším, až ju budem znovu počuť.

Zopár záberov z hudobných klipov: Choomantar, Isk Risk, Madhubala a Do Dhari Talwaar:


Upútavky: zavádzajúce!! Zostrihané tak, aby dávali nesprávne info o deji a charakteroch. Dimple nebola taká strelená, ako by sa mohlo zdať. Okrem toho bola rockerkou len keď bola na výške.
Kultúrne odkazy: mám chuť o nich napísať extra príspevok :) Shah Jahan a Mumtaz tancujúci pred Taj Mahalom, opilecká scénka zo Sholayu, bežne spomenuté názvy filmov (pretože len málokto v dnešnej dobe nepoužíva mená postáv z filmov.. alebo hercov), Kush a Luv boli mená synov boha Rámu, "He's tha Bhaang boy"...
Tempo a herci: film sa nevliekol a humor bol pekne rozmiestnený. V prvej polovici sme spoznali charaktery a v druhej polovici to malo správny spád. Katrina a Imran boli zaujímavý a zlatý párik. Dúfam, že Katrina už po Ek Tha Tiger nebude hrať so Salmanom a že sa nevráti k Akshayovi. Po Ajab Prem Ki Ghazab Kahani a Mere Brother Ki Dulhan som presvedčená, že jej to s mladšou generáciou ide oveľa lepšie. Ali a Imran sú skvelí komici a splnili mi jeden z mojich snov (hrali spolu!). Najmä Ali bol bezchybný (mal aj najvtipnejšiu rolu). Som ale rada, že ostatné postavy boli celkom v rámci normálnosti - keby boli všetci takí strelení ako Luv, jeho charakter by tak nevynikol a film by sa zmenil na frašku :) Extra body pre všetkých zúčastnených, pretože aj napriek takému strelenému príbehu som mala pocit, že je to vlastne celkom reálne.


'Maličkosti': páčilo sa mi, ako sa odkazovalo na už spomenuté udalosti a scénky. Netrebalo predstaviť nové charaktery u konca, aby sa vyriešila situácia ohľadom svadby. Luv už na začiatku spomenul, ako mali s bratom stále rovnaký vkus na dievčatá (pripravilo to scénu pre Kusha a Dimple); Kush a Dimple sa spoznali u Taj Mahalu a v Isk Risk si pred ním znovu dali čaj a potom si zatancovali ako Shah Jahan a Mumtaz... obyčajné detaily, ktoré mám vo filmoch tak rada (a stále na to poukazujem) :)

Po dlhej dobe romantická komédia, v ktorej som fandila ústrednej dvojici. Som veľmi rada, že nemuseli z Luva spraviť absolútneho somára, aby ospravedlnili jeho vylúčenie z ľúbostného trojuholníka (ktorý vlastne vôbec nebol)... Tento film u mňa proste zahral na všetky správne struny a stal sa jednou z mojich najmilších romantických komédií. Zistila som ale, že mám dosť svojský zmysel pre humor a romantiku, takže to treba brať s nadhľadom :) Do prekladu tituliek sa pustím hneď ako dokončím Break Ke Baad.

Galéria s oficiálnymi promo obrázkami.

2 komentáre:

  1. Neda sa inak, len suhlasit, film sa mi naozaj pacil a naozaj som sa uz tak dlho nezasmiala... :) ziadna trapna silena komedia, tento film je nieco, comu sa da uverit... rani

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A najlepšie je, že nestráca na šarmu :) Patrí medzi malú skupinku filmov, ktoré si rada pustím znovu a zakaždým sa dobre zabavím. Som rada, že aj tebe sa páčil :)

      Odstrániť

Podobné články