Makdee (2002)


Režisér: Vishal Bhardwaj
Hrajú: Shweta Prasad, Shabana Azmi, Makrand Deshpande
Žáner: fantasy, rodinný
Dĺžka: 1h:30m.33s

ČSFD / IMDB

Neviem si predstaviť, že by u tohto filmu obsedeli menší diváci. Síce mal v popise "Film pre deti", bála som sa pri ňom. A viem, že nie som jediná, takže to nebude tým, že som padavka :D Makdee (pavúk) je režijným debutom Vishala Bhardwaja. Zvolil si dosť atypický žáner. V tom období panovali kinovým plátnam romantické melodrámy. Ale on si veril - napísal film, zložil preň hudbu a aj si ho zafinancoval. Celkom slušné, nie? :)

Hlavnou hrdinkou Hlavnými hrdinkami príbehu sú Chunni a Munni - identické dvojčatá odlišné ako deň a noc. Chunni vystrája samé nezbedné kúsky, nedrží sa pravidiel, klame a je správne 'chlapčisko'. Munni je oproti nej hotový anjelik - je poslušná, milá, svedomitá a nemá problém na svoju sestru nabonzovať. A šušle. Život v dedine by bol úplne idylický, KEBY nebolo bosorky Makdee. Každý, kto sa opováži vojsť do jej sídla, je premenený na zviera. Nikto z obyvateľov sa neodváži vojsť ani za jej bránu, nieto ešte do jej domu. Ale jedného dňa sa stane nešťastie a Chunni je nútená 'pracovať' pre bosorku, aby získala naspäť svoju sestru..

Klobúk dole pred malou Shwetou. No, medzičasom je už veľká :) Hrala ako filmový veterán. Najprv som si myslela, že to boli naozaj dvojičky! Naposledy ma takto príjemne prekvapila P.S. Keerthana v tamilskom filme Kannathil Mutthamittal (mimochodom, je to jeden z najlepších indických filmov, takže si ho nezabudnite pozrieť!)


Shabana Azmi ako bosorka Makdee bola úžasná. Správne strašidelná a protivná, naháňala mi strach. Aj jej falošné prsty. Chunnin najlepší kamarát spraví pre pár karameliek hocičo. Má fantastické meno - Mugale Azam. Mughal-E-Azam. Musím spomenúť aj jeho adoptívneho otca, miestneho mäsiara - naj.. eh.. najčudnejší charakter z filmu. Skoro ma kleplo od smiechu, keď sa pred zarezaním sliepky rozospieval o tom, ako nikto nechce zomrieť :D Geniálne. Hudba dobre podfarbovala situácie vo filme. Boli buď čudácke, veselé, strašidelné, alebo srdcervúce.


Makdee si ma získal najmä kvôli putu medzi sestrami. Aj Nuvvostanante Nenoddantana mám rada hlavne vďaka vzťahu medzi Siri a jej bratom. Iste, Chunni a Munni sa hádajú a robia si napriek, ale v konečnom dôsledku na seba nedajú dopustiť. Bolo mi malej Chunni tak strašne ľúto! Mala ešte len desať rokov a už musela prežívať také peklo. Hoci som si myslela, že si púšťam rozprávku, nejedná sa v žiadnom prípade o sladkasté disneyovské dielko. Film je dosť pochmúrny a temný. Má aj posolstvo. Dostáva extra body za to, že sa zaobišiel bez kázne. Ani raz som nemala pocit, že by mi niečo hádzali na oči, aby som to pochopila. Jediné, čím pripomínala rozprávku, bolo detstkými predstaviteľmi a určitou dávkou naivnosti. Predsa len to nie je prešpekulovaný fim. V každom prípade je zaujímavý a príjemne ma prekvapil.

Vishal Bhardwaj ma so svojím prvým filmom nesklamal.

Ahahahaha! Zosobnená roztomilosť! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Podobné články