Mini recenzie č.1

Minsara Kanavu
(1997 - Prabhu Deva, Kajol, Arvind Swami)

Priya vyrastala v kresťanskej internátnej škole a nechce toto prostredie opustiť. Je si istá, že zmyslom jej života je služba Bohu. Jej otec je týmto zvratom poriadne zaskočený. Ale náhoda chcela, že sa do nej zaľúbil synovec vrchnej sestry (riaditeľky) a tomu sa jej odhodlanie tiež vôbec nepáči. Keď na vlastné oči uvidí, ako to kaderník Deva s dievčatami vie, požiada ho o pomoc. Má presvedčiť Priyu, aby upustila od svojho odhodlania a dala zaľúbenému Thomasovi šancu.

Kajol bola veľmi zlatá ako dievča, ktoré sa chce stať mníškou. Prabhu Deva ako výstredný kaderník tiež zažiaril. Arvind Swamy bol taký nemastný, neslaný. Asi je to herec, na ktorého by som si najprv musela zvyknúť. Ale aj film skákal z miesta na miesto, charaktery sa menili lusknutím prsta a celkovo bol film pre mňa nezáživný. Ale našťastie je Prabhu skvelý choreograf a Rahman mu pre jeho tanečné vystúpenia zložil peknú hudbu. Kajol zaspievala krásnu kresťanskú pieseň, pri ktorej sa mi nahrnuli slzy do očí a Arvind sa pri jednej piesni zahral na Zorra. Hudba je proste vydarená. Ale k filmu sa už nevrátim. Tamilčania milujú Vennilave, mne ale viacej učarovala jahoda :)

Vennilave Titulky
Strawberry Titulky

Ready
(2008 - Ram, Genelia)

Chandu s kamarátmi unesú nevestu zo svadby, pretože ona v skutočnosti ľúbi ich kamaráta. Omylom ale schmatnú Pooju. Nakoľko sa ale i ona nechcela vydávať, je im za ten "prešlap" vďačná. Chandu sa tomu ale teší ešte viacej, pretože v nej spoznal dievča, do ktorého sa predtým zaľúbil. Poojina rodina ale vôbec šťastná nie je a skupinku kamarátov už zachvíľu prenasleduje celý konvoj po zuby ozbrojených chlapov. V prvej polovici sa naši dvaja hrdinovia zblížia. Prečo bola Pooja nútená k sobášu a ako Chandu nakoniec všetko vyrieši tvorí druhú polovicu.

Vidíte ten obrázok v pravo? Tak presne tak veľmi sú Ram a Genelia zlatí. Film mal úctyhodné tri hodiny a veru že boli plne využité. Stalo sa tam toho toľko, až som nakoniec mala pocit, že som videla dva filmy. Komik Brahmanandam mal úžasnú rolu, na ktorej som sa úprimne pobavila. Film je preplnený komikmi a dobrými hercami. Genelia je žiaľ ešte stále strašno drevo čo sa tancovania týka :D ..ale Ram to svojími pohybmi viac než vynahradil. Potešilo ma aj, že obaja pochádzali z veľkých rodín. Čiže masala film, ako sa patrí. Skoro som spadla zo stoličky pri scénkach, kde sa Chandu prezliekol za Krrisha a Spidermana, aby si to vybavil s dvoma "záporákmi". A frajersky mu pri tom poletovali vlasy a kabát.. v uzatvorenej miestnosti! Čo iné si ešte želať? Rozhodne to nie je realistický film, ľudia menia svoj postoj 3 minúty pred koncom filmu. Hoci to k tomu smerovalo, ale mohli to trochu lepšie dotiahnuť. Ale asi by nemalo zmysel pozerať indické filmy, keby mi takéto náhle zmeny v správaní príliš vadili :D

Ninne Palladukuni Titulky

Kandukondain Kandukondain
(2000 - Aishwarya Rai, Ajith, Tabu, Mamoothy, Abbas)

Sowmya a Meenakshi: dve sestry s úplne odlišným pohľadom na život. Jedna tichá a rozumná, druhá vášnivá, s dušou umelca. Sowmya je najstaršia dcéra, riaditeľka školy a má problémy sa vydať, lebo ju ľudia považujú za prekliatu. Meena zase nechce o dohodnutej svadbe ani počuť. Píše a číta poéziu, spieva si a sníva o veľkej láske. Žijú s matkou a mladšou sestrou u starého otca, o ktorého sa zároveň aj starajú. Pridajte do receptu Ajitha ako nádejného režiséra, Mamoothyho ako vojnového invalida a Abbasa ako pochybného finančného manipulanta, a máte Rozum a Cit od Austenovej na tamilský spôsob.

Môžem na rovinu povedať, že tam veľkú podobnosť s predlohou nevidím. Až na to, že sa o Meenakshi zaujímal starší muž a z jej pôvodného nápadníka sa vykľul darebák. A skúpa rodina tam bola tiež zakomponovaná. Kratšia stopáž by filmu prospela, bol zbytočne dlhý. Hudba od Rahmana bola tak 50/50. Niektoré kúsky sa mi páčili veľmi, iné boli len do počtu. Za to jedno pozretie to stálo a hudobné vsuvky boli pekné. Veľa sa stavalo na Aishwaryinej kráse, je veľa záberov na jej peknú tváričku a veľké oči. A Yenna Sola Pogirai sa zaradil medzi moje obľúbené klipy, ktoré sa odohrávajú v púšti.

Yenna Sola Pogirai Titulky

Majaa
(2005 - Vikram, Asin)

Príbeh o rodinke zlodejov, ktorá sa rozhodne skoncovať s remeslom a živiť sa len poctivou prácou. Po ceste za novým životom sa im pokazí nákladiak v dedinke Pollachi. Pretože starého psa novým kúskom nenaučíš, Vikram musí mať svojho otca a mladšieho brata stále pod dohľadom. Keď sa snažia zabrániť dcére miestneho "šéfa" (lebo každá dedina v Indii potrebuje nejaké veľké zviera, ktorý ju ovláda), aby vyhodila jednu rodinu na ulicu, Vikram jej jednu strelí. Ako sa ale neskôr dozvie, bolo to z ich strany nedorozumenie a tak sa ju všetci vydajú požiadať o odpustenie. Nakoniec sa v danej dedinke i usadia a my máme možnosť sledovať ich nový, usporiadaný život.

Film v preklade znamená "zábava" a presne to i poskytuje. Vikram, Pasupathi ako jeho brat, Manivanna ako ich večne naliaty otec a Asin ako rozmaznané dievča so zlatým srdcom - bolo radosť sa na nich pozerať. Filmu dominuje vzťah dvoch bratov a ich otca, ale na svoje si samozrejme príde aj láska :3 Pasupathy sa zaľúbi do dievčaťa z farmy, čo poskytuje humorné scénky o jeho snahe si ju získať a Asin sa postupom času dá dokopy s Vikramom ... hoci za dosť neromantických okolností :D Dedinské prostredie je tu dobre využité, žiadne rifle, alebo iné západné oblečenie sa na obrazovke ani nemihlo. Ešte nikdy som nevidela toľkých mužov v dhoti. Mne páčiť! Aj to, ako si Vikram často vykrúcal fúziky. Ešte viacej som si film užila pri druhom pozretí, keďže mi pri prvom toho dosť ušlo.

Najviac sa mi páčilo hudobné video k Che Che Che (zvuk, ktorý používajú pri karhaní ^^) / Titulky