Dabangg (2010)


Hrajú: Salman Khan, Sonakshi Sinha, Sonu Sood, Arbaaz Khan
Žáner: Krimi, Komédia, Romantický
Dĺžka: 2h:01m.02s

ČSFD / IMDB

Dabangg, najnovší hit Salmana Khana.. nikdy som si nemyslela, že to o ňom raz napíšem. Nijako sa netajím, že nepatrí medzi hercov, ktorých vyhľadávam. Indovia ho milujú, ja mu neviem prísť na chuť. Zatiaľ sa mi naozaj páčil len v dvoch filmoch: Jaan-E-Mann a Salaam-E-Ishq. Dabangg sa u mňa zapísal ako jeho najlepší film vôbec (ale ak chcem byť férová, tak aj v Khamoshi:The musical bol celkom obstojný).

Dabangg je Salmanov film. Od začiatku do konca ho niesol na svojich vymakaných ramenách a pre zmenu mu to pristalo. Vo Wanted sa hral na "rádobych" tvrďasa, ale tu ho zvládol na jedničku. Takže, o čom to celé je? Nuž...


Chulbul - veľkolepo natankovaný
Kde bolo, tam bolo, v malom mestečku Laalgunj v Uttar Pradeshi, vyrastali dvaja bratia: Chulbul a Makhi Pandeyovci. Majú jednu matku, ale dvoch otcov. Ako to už býva, nevlastný syn je stále v tieni mladšieho brata a pociťuje horkosť nad svojim osudom. Vyrastie z neho nekompromisný policajt (Salman Khan), sám seba volá Robinhood Pandey. Zločincom berie korisť.. a pekne si ju ukladá do sejfu :-D Ešte stále žije s rodičmi a bratom, a ešte stále si nerozumie s otcom.

Prečo takto nevyzerajú naši politici?
Pri jednom záťahu si privlastní peniaze mladého politika Chediho Singha, ktorému sa to vôbec nepáči. A keďže Chulbul sa riadi iba vlastnými zákonmi, neplatí naňho pekné slovo, ani vyhrážky. Peniažky pekne zostanú v jeho rukách a on si frajersky naháňa zloduchov, strieľa po nich, mláti ich, skáče zo strechy na strechu..

Krásna Sonakshi Sinha
...a raz sa mu podarí pristáť na dvore jedného domu vo chvíli, keď sa vo vnútri oblieka Rajjo (Sonakshi Sinha). Chulbul na chvíľu preruší naháňačku, aby získal zopár základných informácií (Si vydatá? Žiješ  tu sama? Hľadá ti už otec ženícha?...) a potom sa znovu pustí do prenasledovania zločincov.

Napriek jeho neohrabanosti začne krásnej Rajjo nabiehať, tá ho ale taktne brzdí. Nebol by to ale Chulbul, ak by sa nechal ľahko odradiť ;)


Takže, ešte v skatke základné prvky filmu:
  • Skorumpovaný policajt? Máme.
  • Politické intrigy? Áno.
  • Romantická zápletka? Je tam.
  • Naháňačky a bitky? Prítomné.
  • Matrix efekty? ... hej, ešte stále žijú.
  • Rodinný sentiment? To si píš!
... ach, áno! Zabudla som spomenúť hudbu.

Pri pozeraní som mala občas pocit, akoby som sledovala western. Bolo to vďaka hudbe v pozadí, ktorá síce znela ako z nejakého spaghetti filmu, ale bola okorenená tou správnou dávkou indického šmrncu, aby nevyznela vo filme trápne. Správne podfarbila macho súboje "jeden proti celému regimentu".

Okrem bgm má film aj 5 hudobných vsuviek, ktoré sú väčšinou dobre použité. Máme tu pieseň hneď v  prvých minútach filmu, kde nás Salman oboznamuje, aký je nebojácny (Dabangg), a keďže hovoríme o bollywoode, nemôžu chýbať ani romantické skladby. Obrovitánske plus bola itemovka Malaiky Arory, ktorá od čias Chaiyya Chaiyaa pribrala nejaké to kilo, takže jej už tak netrčali rebrá :) Ale mám jednu výhradu - Salmanovi sa vôbec, ale absolútne nehodí hlas indického slávika Sonu Nigama. Je na takého chlapa príliš jemný a melodický. Zato zvyšní dvaja páni, Rahat Fateh Ali Khan a Sukwinder Singh bodovali na plnej čiare.

Rodinu si človek nevyberie
Pri Dabanggu som sa smiala skoro od začiatku po koniec. Sentimentálne scénky boli tiež dobre natočené, keďže sa mi nechcelo vyvrátiť oči do nebies a trochu ma aj dojali. Len trošičku :) Videla som nejaké videá, ktoré natočili v indických kinách - publikum sa išlo zo Salmana zblázniť! A musím niečo napísať aj o jeho  filmovej partnerke. Sonakshi Sinha je tá najkrajšia žena, akú som za poslednú dobu videla na filmovom plátne. A že si dokázala vybojovať priestor na zábere, v ktorom bola spolu so Salmanom, to sa nepodarí len tak hocikomu. Veľa toho nenahovorila, ale jej tvár je veľmi výrazná.. a keďže je ku všetkému ešte aj krásna, tak sem dávam ešte jeden obrázok..

Hľa! Vyšiel mesiac!

Neviem, či môj názor na film neovplivnil posledný rok sledovania juhoindických filmov, v ktorých sa namiesto prehnanej melodrámy rozdávajú údery a kopance (teda v tých akčných, majú aj milé romantické filmy ^^). Krv a násilie boli bohato prítomné, ale keď som videla všetky tie scénky, pri ktorých museli použiť laná a počítač, brala som ich s nadhladom. Veľa "zamrznutých" záberov, nejaký ten spomalený "matrix" pohľad na vec..  ale napriek týmto chybičkám krásy bola choreografia súbojov až veľmi dobrá.

Večne prítomné okuliare

Salman mal príležitosť ukázať, ako sa dlhé hodiny strávené v posilňovni vyplatili. No jeho výkon sa nezakladal len na jeho tele. Dialógy a mimiku zvládol tiež nečakane (pre mňa) dobre.  Neviem, čomu pripísať jeho dobrý výkon.. možno debutujúcemu režisérovi Abhinavovi Kashyapovi.

Salmanova rola drsňáka, ktorý sa riadi vlastným morálnym kódexom, bola dobre vykonštruovaná. Išla som na ňom oči nechať. Len jeho policajná uniforma mi pripadala trošku príliš tesná. No čo, chlapík vie nakopať zločincom zadok i bez toho, aby sa mu natrhli nohavice, takže asi nebola až tak veľmi natelo :P Mal aj dobré podanie dialógov. Obávala som sa ďalšieho Wanted "prízvuku", ktorý bol hlavnou príčinou, že sa mi v tom filme tak mocne nepáčil (istú zásluhu na tom mal aj Mahesh Babu, ktorý sa do tej role hodil o 500% viac).

Chulbul sa s nikým nemazná!

V každom prípade to vyzerá na film, ktorý by ste si nemali nechať ujsť. Už teraz si vybojoval svoje miesto na zozname najúspešnejších filmov roku 2010. Tromfol dokonca návštevnosť 3 Idiotov Aamira Khana v prvom týždni premietania!

Dúfam, že sa budete pri filme dobre baviť! Titulky sa dajú stiahnuť na www.titulky.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Podobné články