Brindavanam (2010)


Režisér: Vamsi Paidipally
Hraju:  Jr. NTR, Prakash Raj, Srihari, Kajal, Samantha, Brahmanandam etc..
Žáner: komédia, rodinný, akčný
Dĺžka: 2h:49m.51s

ČSFD / IMDB

Jr. NTR má na konte ďalší hit. Nenechala som sa zlákať, keďže tento chlapík má takú stabilnú základňu fanúšikov, že hociktorý jeho film zahviezdi. Od filmu ma odrádzala aj Kajal, ale nakoniec som podľahla šarmu vychádzajúcej hviezdy Tollywoodu - Samanthy R. Prabhu. Táto slečna debutovala hlavnou úlohou v telugskej verzii Vinnaithaandi Varuvaaya a zahrala si aj v tamilskom 'origináli'. Okrem toho bolo obsadenie príliš dobré na to, aby som ho mohla ignorovať – Prakash Raj, Srihari, Mukesh Rishi a celá plejáda komikov. Sprvu mi pripadal ako bežný film, ktorý sa opiera o popularitu hlavného predstaviteľa. Ale je oveľa zábavnejší a domyslenejší, než som u filmov tohto typu zvyknutá.


Začnime s hlavným hrdinom. Krishna (prezývaný Krish) ma povesť záchrancu milencov – pomáha svojím kamarátom utiecť s ich priateľkami, ak niekto bráni ich láske. Okrem toho je nenormálne bohatý. Akoby už nemal dosť na ružiach ustlané, jeho rodičia ho nadovšetko zbožňujú a majú spolu skvelý vzťah. Najmä jeho otec je stále na jeho strane a pri každom čine svojho syna hneď vyhlasuje, že za svojej mladosti by tiež konal rovnako :D Úplnou čerešničkou na poschodovej torte Krishovho života je krásna a múdra priateľka Indu.

A je to práve Indu, ktorej sa podarí postaviť Krishov život hore nohami – požiada ho aby predstieral, že je priateľom jej kamarátky Bhumi, ktorú chce otec vydať proti jej vôli. Najprv sa bráni, nechce o tom ani počuť, ale nakoniec privolí. Úprimne, dokázali by ste jej povedať nie?

No táááák...
Krish rodičom oznámi, že pôjde na cestu okolo sveta a vydáva sa s Bhumi do jej rodnej dediny. Cestou sa dozvedá o jej rodine a aj o tom, že za jeho súčasnú situáciu môže jej starý otec. Snažil sa zabrániť sobášu a tak vytrúbil, že Bhumi má v meste priateľa. Krish dostane veľmi chladné privítanie, ale postupom času sa každému votrie pod kožu. Nechce totiž, aby Bhumi musela žiadať o pomoc cudzincov, keď má pod vlastnou strechou rozvetvenú rodinu. Jej otec sa ho snaží znemožniť zo všetkých síl, ale tiež nakoniec musí s pravdou von. Ach, ale to nie je všetko, ani z ďaleka. Lož týchto troch mladých ľudí začne naberať na obrátkach a stane sa z nej lavína, ktorú sa len tak ľahko nepodarí zastaviť.

V upútavke sa sústredili na akčné scénky :)

Čím väčšia skepsa, tým milšie prekvapenie. Prvých 20 minút som pozerala film bez väčšieho záujmu. Ale potom prišla tá scénka, keď Krish vystúpil z autobusu a bol napadnutý miestnym chlapíkom. Jedným ťahom ho zneškodnil, ale kým sa stihla strhnúť obrovská bitka, prišiel Srihari a opýtal sa, čo sa stalo...


Yep, od toho okamihu to bola jedna slovná bitka za druhou. Netreba ani dodávať, že tie sú mi oveľa milšie, než súboje pri ktorých vzduchom lieta krv. Krish je chytrý a silný chlapík, nanovo definoval pojem 'hrdina'. Aj napriek tomu, že z toho plynuli zábavné situácie, pripadal mi až príliš dokonalý. Našťastie bol tak trochu namyslený a šibalský, takže jeho charakter nespadá do kategórie bezchybných spasiteľov :)  Komici mu sekundovali jedna radosť a humor na seba nikdy nenechal dlho čakať.

Na druhej strane bola Bhumi taká nezáživná a nudná, najmä vedľa živého Krisha, až to bolelo. Okrem toho Kajal absolútne nedokáže koordinovať svoje telo pri tanci, čo bolo až bolestivo vidno v klipe Chinnadho, keď s Krishom a Bhumi tancovala aj Indu. Samantha mi veľmi pripomína Ayeshu Takiu svojou nevinnou tváričkou. Preto mi prišlo ako milé prekvapenie, keď sa ukázalo, aká je vo vzťahu s Krishom v jednom okamihu sladká, a o pár minút krásne panovačná :)


Príbeh sa môže zdať predvídateľný, ale ani sa nesnaží tváriť originálne. Tu fakt nejde o cieľ, ale o samotnú cestu. Jediná časť filmu, ktorá mi prekážala, bola náhla zmena v niektorých charakteroch - pripomínalo mi to melodramatické momentky z Joharových filmov. Keď ale nastal zlom vo vzťahu Prakasha a Srihariho, príjemne som sa zasmiala. Srihari je tá najväčšia kráľovná drámy, akú som medzi hercami videla. Počas celého filmu sa správa prehnane dramaticky, rozpráva s burácajúcim hlasom, slzy sú vždy pripravené stiecť mu po líci za dramatického zovretia ruky v päsť :D Prakash si ako jediný zo zúčastnených zachoval po celé trvanie filmu určitú auru dôstojnosti a integrity. Videla som ho už v plnej forme hrať prehnané postavy v masala filmoch, no tu sa z toho nič neukázalo.

Tomuto plaču predchádzal jediný okamih, ktorý som nenávidela :(
Áno, bola tam jedna scénka, ktorá mi nesmierne vadila - keď vyšla pravda na povrch a Krish to poriadne schytal. Neznášam to, keď ľudia v telugských filmoch skupinovo útočia na niekoho, kto sa nebráni. Vo filme bola ešte jedna podobná situácia, ale tá neskončila tak zle ako táto. Po technickej stránke je film veľmi kvalitný. Obraz je krásny, strih nepôsobí rušivo a film plynie pekne, zvuk znie čisto. Choreografia hudobných klipov mohla byť o niečo lepšia, čo sa tanečných krokov týka. Inak ma príjemne prekvapilo, že až na jednu pesničku boli väčšinou natočené vo voľnom priestranstve. Len Chinnadho bolo celé natočené v štúdiu. Súboje majú veľmi zábavnú choreografiu – Krish je telugský Chuck Norris!

Jeho ukazovák usmerňuje vietor!
Nič sa nedeje, Krish len útočí na zloduchov...
Čo? Chcete mi povedať, že toto nedokáže každý?
Dom Bhuminej rodiny bol postavený extra pre film a bol úžasne majestátny. Prečo je modrý? Je to spojené s témou filmu – bohom Krishnom. Tento avatar Vishnu, jedného z hlavných troch božstiev hinduizmu, je jedným z najznámejších a najuctievanejších. Krishna sa narodil smrteľníkom a vyrastal v Brindavaname, kde sa hral s gopi – dievčatami, ktoré pásli kravy. Hlavný predstaviteľ sa volá Krishna a domov, do ktorého prichádza pomôcť Bhumi, má na bránke nápis Brindavanam. Hoci pri jeho príchode sa na príbytok boha nepodobá, s Krishovým vplyvom sa ňan nakoniec zmení :)

Oh, a boh Krishna mal dve hlavné manželky ;)

Krish a jeho problémy :))
Krishna a jeho kráľovné




















Keby som si mala vybrať medzi Yamadongou a Brindavanamom, tak zvíťazí ten prvý - Jr. Ntr v ňom mal príjemnejší charakter a tú mytologickú stránku len tak niečo nenahradí. Brindavanam sa mi zapáčil najmä vďaka humoru - bol veľmi príjemný, nevulgárny a pôsobil prirodzene. No, prirodzene pre masalu :) Album som si vypočula ešte predtým, než som videla film, ale hneď som naň aj zabudla. Sranda, ako veľmi dokáže dobré umiestnenie a klip zmeniť môj postoj. Hudbu mám oveľa radšej, odkedy si ju viem spojiť s momentkami z klipu. Neviem si ani vybrať jeden obľúbený. Ak by som naozaj musela, asi by ním bol Chinnadho. Aj keď z Eyi Raja mám ešte stále zimomriavky. A Yuvakulo má úžasnú gitaru a štýlový klip. Hmm, keby som si musela vybrať len jeden klip, tak si vyberiem tieto tri :)

"Prečo som sa nechal nahovoriť?"
Pri natáčaní Brindavanamu režisér vôbec nemyslel na netelugských divákov. Je to číra masala -  rodinný film, komédia, je v ňom štipka romantiky, sporov, bitiek, dobrých dialógov a chytľavej hudby. Sú tu odkazy na  telugskú kultúru, filmy, klišé... Ak sa všetko berie s nadhľadom a láskou k žánru, sú to skoro tri hodiny úžasnej zábavy.

Apropo, moja láska k masala žánru je hlboká :) Hoci Brindavanam mal ten jeden momnet, ktorý som nenávidela, strašne som si film užila.

PS: Kontrola pravopisu mi chcela opraviť Krisha na Kristusa! :D :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Podobné články