Mini recenzie č.4

Ashta Chamma (2010 - Nani, Srinivas Avasarala, Colours Swathi, Bhargavi)
Tollywood

Lavanya je zničená, zronená, jej život stratil zmysel! Jej milovaná hviezda Mahesh Babu sa oženil! Pritom ona si bola istá, že sa raz stane jeho ženou! Žiaľ, žiadny muž sa mu nevyrovná a keďže nemôže mať originál, chce aspoň niekoho, kto bude mať jeho kvality. A meno. Musí byť atraktívny, sebaistý, cool - a musí sa volať Mahesh Babu. Ako správna fanatička fanynka si dá jeho meno vytetovať na ruku (ako môžete vidieť aj na obrázku hore^). Jej teta to s ňou vôbec nemá ľahké, pretože Lavanya nemá v úmysle spraviť kompromis. Buď bude podľa nej, alebo sa nikdy nevydá. Jej suseda Ananda už omrzí stále počúvať albumy z Maheshových filmov a rozhodne sa svojej najlepšej kamaráte pomôcť. O pár dni (a neúspechov) neskôr začína strácať nádej, že sa mu to podarí - kto by si bol pomyslel, že to bude také zložité?! Už ani nedúfal, že sa mu jeho misia podarí, keď tu hľa! Mahesh, akoby vyrobený na Lavanyinu požiadavku! :) Všetko vyzerá byť dokonalé, títo mladí ľudia sa do seba dokonca aj zaľúbia... keby v tom nebol menší háčik. Mahesh nie je ten, za koho sa vydáva.

Len písať o tomto filme mi zdvihlo náladu. Sama fandím Maheshovi, hoci nie som taký fanatik ako Lavanya. :D Kedysi som si myslela, že Indovia nevedia natočiť komédiu, ktorá by ma pobavila, ale tu som sa nestačila čudovať. Mladí herci boli úžasní a pritom to pre oboch pánov bol ich debut! Najmä Srinivas ako Anand - občas som si vedela predstaviť, ako si mädlí ruky a tľapká sa po pleci, ako šikovne vyriešil Lavanyin problém. Aj jeho prefíkaná stránka bola na nezaplatenie. Scénky s Nanim mu ale sedeli najviac, dobre sa dopĺňali.. Hudba bola zlatá. Hello Antoo medzi Anandom a Varalaskhmi ('Maheshovou' sestrou) je to najroztomilejšie, čo som videla od čias Adire Adire z NVND. :) Niekedy bol dialóg taký rýchly, že som musela pretáčať. To a Colors Swati mi trochu vadili, ale inak som si film nenormálne užila. Mimochodom, už si naozaj musím si prečítať "Je dôležité mať Filipa" od Oscara Wildea. Film bol takou voľnejšou adaptáciou tejto komédie a kedže Oscar len tak srší dôvtipom, určite je aj jeho hra úžasne zábavná :)

Dumm Dumm Dumm (2001 - Madhavan, Jyothika, Vivek)
Kollywood

Ganga ukončila školu ako v poradí druhá najlepšia a už plánuje štúdium na Univerzite v Chennai. Preto pre ňu príde ako studená sprcha, keď jej otec prijme návrh svady so synom váženého muža. Adi tiež nechce o svadbe ani počuť. Užíva si život v meste, má rád slobodu a zábavu. Posledné čo chce je mať na krku nejaké dedinské dievča. Keď si obaja vyjasnia, že o svadbu nemajú záujem, začnú vymýšlať rôzne plány, ako ju prekaziť.  Nepomôže trik s venom, ani únos nevesty a ani falošná priateľka. Obaja sa zmieria so svojím osudom, tak trochu sa začnú mať aj radi. Lenže v deň D sa medzi ich rodičmi strhne strašná hádka a svadba je odvolaná. Super! Adi sa vráti za svojim kamarátmi do mesta, pričom Ganga sa presťahuje k svojmu strýkovi a študuje na Technickej Univerzite. Keby sa navzájom míňali, asi by na seba aj zabudli... Lenže oni sa stretnú.

Taká príjemná a priama romantická komédia. Madhavan a Jyothika sú roztomilý párik, svoje role hrali presvedčivo. Prvá polovica filmu sa odohráva na vidieku a tá druhá v meste. Ukážky z dedinského života sú dosť idilické - zelené polia, krásne lesy, zurčiaca voda, ľudia u práce.. Mimochodom konečne zase film, kde nebola láska na prvý pohľad :D Celkom ma bavilo, aké plány si títo dvaja vymýšľali, aby sa vyhli svadbe. O komickú vsuvku sa postaral Vivek, ktorý hral Madhavanovho kamaráta. Na prvý pohľad sa do Jyothiki zaľúbil, pričom už mal stálu priateľku :P Až na dva klipy sa mi hudba veľmi páčila. Od okázalého Desingu Raja, až po Ragasiyamaai, keď si Ganga a Adi uvedomia, že sa zaľúbili. Tá pieseň ma prenasledovala niekoľko dní :). Titulky boli zase dosť rýchle a občas nedávali zmysel (najmä niektoré texty k pesníčkam). Inak to bol milý filmík, ktorý ma celkom pobavil.

Sye (2004 - Nithin, Shashank, Genelia D'Souza, Pradeep Rawat)
Tollywood

Príbeh tohto filmu sa odohráva na vysokej škole v Hyderabade, kde sú dve znepriatelené skupiny: študenti vedy a študenti umenia. Obidve skupinky majú svojich 'vodcov' - Prithviho a Shashanka. Svoje rozpory si väčšinou vybavujú na ihrisku pri ragby a vyzerá to, že sú si rovnocennými oponentmi. Do ich rivality za zamieša nič netušiaca nová študentka Indu, ktorá padne za korisť Prithviho gangu - ako študentka umenia nastúpi na autobus jeho skupiny a oni ju hneď unesú a označkujú :D Síce sa jeden druhému páčia, väčšinu filmu sa snažia robiť si napriek. Ach, tie deti... Všetci študenti ale budú musieť čeliť väčším problémom, ako sú skúšky a ragby. Miestny gangster im spraví škrt cez rozpočet - zavraždí vlastníka pôdy, na ktorej je univerzita aj s ihriskom a prinúti prepis pozemku na svoje meno. Našim dvom skupinám nezostane nič iné, ako zakopať vojnovú sekeru a dať hlavy dokopy!

Režisér SS Rajamouli je v Tollywoode spájaný s menom úspechu - všetky jeho filmy boli hitmi. Vie čo díváci chchú a ako namiešať tú správnu masalu. Veľmi som sa tým neriadila, keďže jeho prvé filmy boli tak trochu krvavé (čo som o nich čítala). Ale mala som určitú nádej, že keď si chcem pozrieť nejaký dobrý film s Nithinom, tak si pustím jeden z Rajamouliho dieľne. Nebola som sklamaná. Logika? Kto ju potrebuje, keď tu máme nenormálne dokonalého zloducha, nezbedných študentov, super hudobné klipy a vcelku veľký kopec zábavy? Hoci bol Nithinov charakter niekedy otravný a najradšej by som ho prefackala, nemohla som inak než mu držať palce. Genelia tu bola len bábikou na ozdobu. Spravila to najlepšie čo mohla z obmedzeným časom - dokonca aj tancovala! Trošku nemotorne, ale bola strašne zlatá a cením si jej snahu :) Ak máte chuť na športový masala film s mladými hercami, môžem Sye len vrelo odporučiť.

PS: TU nájdete titulky aj odkazy na hudobné klipy ;)