Aagey Se Right (2009)


Hrajú: Shreyas Talpade, Kay Kay Menon, Shiv Pandit, Mahi Gill, Shenaz Treasurywala
Žáner: Komédia
Dĺžka: 2h:02m.24s
Réžia:
Indrajit Nattoji

ČSFD / IMDB

Veľmi zriedkavo sa mi zapáči nejaká Indická komédia. Keby mi niekto povedal, že si raz jednu zamilujem, tak sa mu vysmejem. Ale potom som si pozrela Aagey Se Right. Bola to láska! Saccha Pyaar - pravá láska :) Oh, objektivita? To je čo? Dúfam, že ju neočakávate.

Film má viacero príbehov, ktoré sa časom prelínajú.  Spojkou sú dvaja 'hrdinovia'. Tým prvým je Dinkar Waghmare (Shreyas). Najradšej by sa celý deň ulieval, ale jeho matka pre to nemá pochopenie. Chce mať z neho váženého policajta, akým bol aj jeho zosnulý otec. Nalepí mu na zbraň nálepku boha Hanumana. Má ochraňovať jeho i krajinu. Nálepka ale nefunguje na 100%, pretože hneď cestou do Mumbaja mu služobnú zbraň ukradnú. Sledujte jej neuveriteľné dobrodružstvo a všetkých pánov, ktorých pri ňom vystrieda! Chulbul Pandey, daj priestor novému policajnému superhrdinovi - Dinkarovi Waghmaremu!
Keby si len vedela, mama, na čo všetko bude použitá...
Tie dnešné deti.. žiadny rešpekt pred autoritou!

Druhým hrdinom príbehu je Balma Rashid ul Khairi (Kay Kay). Prichádza do Mumbaja, aby tu spáchal teroristický atentát. Má mu u toho pomôcť tunajší mafián, ktorý vedie zaujímavý podnik - 'Socha to locha - Myslenie je na škodu'. Trošku si nerozumejú, pretože náš pakistánsky terorista hovorí poetickou urdštinou a tento ostrielaný don hovorí v zásade mumbajským slangom (tapori). No, v krajnom prípade aj po anglicky..
Vitaj v Mumbaji! Hej, pozeráš sa nesprávnym smerom!

Ale pri plánovaní teroru v pochybnom bare sa niečo stane. ONA sa stane.
Sama som dostala zimomriavky, keď  zaspievala Morey Piya... :*

Zrazu sa na povrh teroristu dostane jeho pravý poetický charakter. Uvedomí si, že zabíjať nevinných proste nie je správne.

Neuveriteľné? - Možno.
Absurdné? - Vôbec nie!
Bollywoodske? - Určite! :)

Oholí si bradu, ostrihá si vlasy, oblečie si moderné oblečenie, zmení si meno na Janu a začne od svojho komplica brať lekcie v 'taporštine'. Logické. Pozrite si jeho premenu na roztomilého chlapíka, ktorý sa snaží zapôsobiť na svoju lásku..
Chcem ten balónik a na ňom ich autogramy :) :)

Samozrejme, že sa jeho veliteľovi táto zmena na básnika vôbec nepáči. Príde do Mumbaja, aby zabil zradcu a dotiahol atentát do konca..


Skúste mi ukázať extravagantnejší súboj dvoch teroristov v burkách. Vyzývam vás!

Hlavná zápletka filmu je vo veľmi dobrých rukách. Našťastie boli aj všetky vedľajšie charaktery dobre vymyslené. Napríklad Sunny - herec, ktorý sa snaží újsť s komisárovou dcérou a pritom zo seba sype texty z bolly pesničiek. Nakoniec skončí na policajnej stanici a uzatvorí s Dinkarom dohodu - pomôže mu nájsť jeho zbraň, ak mu on pomôže s jeho lásočkou Suhasi. Predstaví mu ju vo flashbacku. Flashbacku lásky!


"Nepúšťaj mi celý film - ukáž len upútavku!" :D

Potom ešte musím spomenúť reportérku Soniyu, do ktorej je Dinkar platonicky zaláskovaný. Má.. celkom zaujímavé reportáže. Napríklad či zmiznuté kravy v Maharashtre neuniesli mimozemšťania.

Podľa mňa hej.

Ale pokial by ste mali iný názor, kľudne Soniye napíšte. Bude len rada...

Aagey Se Right je správny mix groteskného a inteligentného humoru. Shreyas mal možnosť sa poriadne vyblázniť. Bol strašne zlatý a vyzeral, že si to nadmieru užíva. Spomenula som už, že Dinkara stále prenasleduje svedomie? Nemohlo si na seba vziať lepšiu podobu než tú jeho matky. Na každom rohu musí čeliť jej výčitkám ohľadom ukradnutej zbrane, ktoré ho čoraz viacej stresujú. Nehovoriac o tom, že jeho matka dokáže byť úžasne teatrálna :)
Môže ňou zabiť svoju záletnícku priateľku!

Nemôžem uveriť, že si Kay Kay Menon zachoval kamennú tvár pri niektorých scénkach. Najmä u tých so Shivom Panditom, mumbajským donom. Nikdy, NIKDY som viacej neľutovala, že nerozumiem hindštine. Už len z jeho podania dialógov som sa natriasala. Apropo, dialógy. Urdština je krajšia ako francúzština - a to mi nikto nevyhovorí. Zakaždým, keď Kay Kay prehovoril, som sa doňho nanovo zaľúbila ... hej, zaľúbila. Nemôžem za to. Veľmi si všímam hlasy, stále som to robila. **Preto som nemala ani problém s jeho láskou na prvý pohľad - najprv sa totiž zaľúbil do jej hlasu. Mimochodom, ja tiež :)** Veľa humoru bolo založenom na slovných hrátkach a tie je stále problém preložiť. Práve v tomto aspekte herci zažiarili - stačilo mi počuť moduláciu ich hlasu a mala som úsmev od ucha k uchu.
Ako mám volať svoju milú? - Vecička.

Eh, zase píšem priveľa. Pritom mám pocit, že som opísala len zlomok dôvodov, prečo u mňa Aagey Se Right zabodoval na plnej čiare. Ešte tu bol podzemný úkryt skazy, dedo s vypúlenými očami a rôzne malé detailíky, ktoré ma robia šťastnou :) Všetko vo filme je dotiahnuté do konca, nič nebolo ponechané náhode. Jediný problém, ktorý s filmom mám, je že bol príliš krátky. Kľudne by som zvládla ešte ďalších 30 minút. Minimálne.
V núdzi poznáš priateľa :)
 
Ak sa vám nepáčili dve uvedené videá, vôbec sa s filmom neunúvajte - je pravdepodobné, že sa vám nebude páčiť. Nehovoriac o tom, že to je ako pozerať Scary Movie a nevedieť, z ktorých filmov si robí srandu - pretože aj keď má Aagey Se Right originálnu zápletku, robí si (len tak) sradnu z deväťdesiatych rokov, klišé, paroduje dialógy a niektorých hercov. Netvrdím, že ja som podchytila všetky narážky. Ani náhodou.  Ale pokiaľ máte ako ja slabosť pre Shreyasa a Kay Kaya, tak si Aagey Se Right nenechajte újsť.

Čo Aagey Se Right vlasnte znamená? 'Odbočka v pravo'. Zrejme je to jediná odpoveď, ktorú v Mumbaji dostanete, keď sa pýtate na cestu. Skratka k problémom. A impozantný debut od Indrajita Nattojiho, len čo je pravda.

V žiadnom prípade nezabudnite na jednu podstatnú vec: Myslenie je na škodu! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Podobné články