Mini recenzie č.3

O filmoch, ktoré ma sklamali... ale mali dobré albumy a hudobné vsuvky (- Aisha).

Band Baaja Baarat
(2010 - Anushka Sharma, Ranveer Singh)

Drvivej väčšine divákov sa BBB páčil. Ja do nej nepatrím. Ešte tá prvá polovička by ušla, logiku som nezapájala. Nemám prázdne reči, keď hovorím, že indickým filmom toho odpustím viacej, než tým ostatným. Musia ale mať dobrých hlavných predstaviteľov, zaujímavý dej, prekypovať farbami a hudbou, krásnym oblečením, musia byť úprimné vo svojej snahe niečo mi povedať... Ale keď sa uprostred filmu hlavní predstavitelia spolu z ničoho nič vyspia, on to berie na ľahkú váhu, ona začne v kuse kričať a začnú si robiť napriek.. na romantickú komédiu to vôbec nebolo romantické, ani ma to nepobavilo.

Veľká škoda, pretože som si myslela, že toto bude TEN film, v ktorom si obľúbim Anushku. Keď som si už zvykla na Deepiku, tak nič nie je nemožné. Ale ani tu ma nepresvedčila. Robila zlaté grimasy počas hudobných vsuviek, ale tým to aj končí. Pritom je to celkom škoda, chcela som mať BBB rada. Ale tieto detinské charaktery, inštantné emócie, náhle precitnutie v posledných minútach  a formulaický priebeh filmu ma nechali chladnou. Skoro celú druhú polovicu som musela pretáčať, aby som to vôbec dopozerala. Hudba a hudobné vsuvky boli celkovo dosť vydarené. Ranveer sa veľmi snažil - vidno, že sa tancu nejakú tú dobu venoval. Najmä Ainvayi Ainvayi a Dum Dum Dum sú až návykové (hoci v Dum Dum Dum sa príliž snažili vyzerať sexi, čo sa v mojom slovníku rovná neúspechu). Sprvu som hudbe nevenovala moc pozornosť, ale keď som si ju po filme pustila znovu, celkom sa mi zapáčila. Rýchle pesníčky sú plné energie a tie pomalšie sú príjemné, hoci extra na mňa nezapôsobili. Kedy si konečne v bollywoode uvedomia, že majú aj iné speváčky okrem Shreyi Ghoshal? Mám rada jej hlas, ale chcelo by to trochu zmeny.

Aisha
(2010 - Sonam Kapoor, Abhay Deol)

Wow, čo povedať o tomto filme? Len ho zhrnúť s označením "zlý" nepostačí. Pohroma? Úprimne si ani neviem spomenúť, o čom vlastne bol. Sonam (Aisha) a jej kamarátka sú bohaté, chodia nakupovať, snažia sa zmeniť jedno vidiecke dievča na veľkomestskú krásku a pritom riešia mužov a čo ja viem, čo ešte. Ach, áno! Abhay Deol ju z nejakého dôvodu ľúbi. Aj ona časom jeho, len sa k tomu musí dopracovať po vyše hodine a pól hereckej katastrofy. Ale aby som film len nezhadovala, tínedžerkám sa páčil. A mal úžasnú hudbu. Zase som si ju nevšimla, taká som bola filmom znechutená. Potom som čítala na soundtrack samú chválu, tak som si ho predsa len vypočula.

Áno, naozaj je úžasný. Moderný a chytľavý, so zaujímavými spevákmi. Ani jedna pesníčka mi nepripadala, že som ju už počula tisíckrát predtým. Akurát Mithi Mithi Bol mi pripomínal Maa Da Ladla Remix z Dostany, ale iba prvých pár sekúnd. Jediná pieseň, ktorá mi na albume trochu vyčnieva, je By the Way - nehodí sa ku zvyšným skladbám. Bola použitá hneď na začiatku filmu, pri Aishinej bláznivej jazde autom (Haló! Ísť v protismere nie je "cool" nikde na svete!). Asi chceli ukázať, aká je moderná a štýlová, v pesníčke je aj nejaká tá povinná angličtina. Zato Lehrain je jedna z najkrajších piesní minulého roka a upútala moju pozornosť na speváčku Anushu Mani. Žial, hudba vo filme bola použitá tak zabudnuteľne, až to bolí. Sonam je krásna, keď už nič iné, čo Sanjay Leela Bhansali dobre využil v jej debutnom filme Saawariya. V Aishi sa im nepodarilo vyťažiť ani na jej veľkých očiach a peknej tváričke. O tanci veľmi nemôže byť reč. Ten sa všeobecne dosť vytráca z  bolly filmov a je mi to strašne ľúto. Aspoň z tejto stránky Band Baaja Baaraat vedie. Aishu nedokážem nikomu odporučiť. Hudbu počúvam často a rada, takže film nebol úplne zbytočný. Čakám, či sa ešte niekomu podarí vydrať zo Sonam nejaký herecký výkon. Veľkú nádej do nej však nevkladám.

Anjaana Anjaani
 (2010 - Priyanka Chopra, Ranbir Kapoor)

Podľa vás vyzerajú, že majú strašnú depku a už sa niekoľkokrát pokúsili spáchať samovraždu? Nie, že? Film mal dobrý predpoklad, aby zaujal. Dvaja samovrahovia, ktorých spojí osud a oni sa rozhodnú splniť si svoje posledné želania, než sa na nový rok už definitívne zabijú. Aj napriek zaujímavému začiatku sa akosi začala vytrácať niť, ktorá by ho držala pohromade. Držala som sa statočne, prehryzla som aj tie inštantné emócie, ale keď prišla scéna s "teplými" cowboymi, tak mi praskli nervy a začala som pretáčať. Film mi pripomínal niekoľko pozliepaných kúskov, pričom jeho hlavným cieľom sa zdalo byť ukázať, aký sú dvaja hlavní predstavitelia krásni. Mne osobne sa Ranbir po fyzickej stránke nepáči, ale aj jeho fanúšikovia si prišli na svoje.

Ja mám jediný dôvod, že som u filmu obsedela do konca: Priyanka Chopra. Úprimne - asi ešte nikdy nevyzerala lepšie ako v Anjaana Anjaani. Žiaľ to trochu prehnali - od mini nemocničného obleku, po mini šortky, mini šaty a mini sukne... nedostali ste žiadnu šancu, aby ste mohli zapochybovať, že Priyanka má tie najkrajšie nohy v bollywoode! :D Hudba síce nebola výnimočná, ani len úžasná, zato sa celkom príjemne počúva. Nepôsobí rušivo a až na Tujhe Bhula Diya som ani u jednej nespozornela. Ach, Tujhe Bhula Diya, taká krásna pesníčka a tak ukážkovo premrhaná vo filme! >.< Moje nasledujúce vyhlásenie vyznie možno ako rúhanie: príliš veľa hudobných vsuviek. Zase na úkor vývoja hlavných predstaviteľov a zase spĺňali len estetickú úlohu, nie vždy posúvali dej dopredu a pôsobili rušivo. V tomto ohľade zaostáva Anjaana Anjaani za Action Replay. Samozrejme sa nájdu ľudia, ktorým sa film páčil. Nezabúdajte, ide tu iba o moje (silno subjektívne) názory. :)

Tees Maar Khan
(2010 - Akshay Kumar, Katrina Kaif, Akshaye Khanna)

Farah Khan je veľmi uznávaná režisérka a choreografka. Každý očakával od Tees Maar Khan niečo extra. Ja ani veľmi nie, kým som nezistila, že sa na filme podieľa aj jej manžel, ktorý má na konte Jaan-E-Mann, môj obľúbený Akshayov film. Avšak už z úvodnej pesníčky mi prebehol mráz po chrbte. Žiaľ nie preto, že by bola dobrá. Nechcela som dať na negatívne ohlasy. Každý, kto film videl, ho zhadzoval. Neviem si predstaviť, čo sa nám tu Farah Khan snažila povedať/ukázať. Vraj sa snažila ripnúť do vlastneneckých filmov. Občas sa jej fóry vydarili, pri niektorých scénkach som sa úprimne pobavila. Bolo ich však príliš málo. Niekto jej mal povedať, že opakovaný vtip prestáva byť vtipný. A vtip opakovaný do nemoty začína byť vyslovene otravný.

Akshayova komédia spočívala vo večnom kriku a prehnanej gestikulácii. Niekedy mu to vyšlo, ale väčšinu času bol otravný. Akshaye Khanna bol úžasný, asi najlepší z prítomných hercov. Siamské dvojičky tiež pobavili. Katrina hrala beznádejne zlú herečku. Asi pri tom trochu zaspomínala na svoje začiatky :D Každý porovnával jej vystúpenie v Sheila Ki Jawani s Munni Badnaam Hui z Dabanggu. Ja si neviem vybrať, ktorá sa mi páči viacej a ani nechcem. Obidne boli úžasné a úplne odlišné. Okrem toho sme mohli vidieť aj itemovku so Salmanom Khanom v pesníčke Wallah Re Wallah. Aj hudobný klip Bade Dilwala mal vydarenú choreografiu, pekné lokácie, zábery, kostýmy a úžasného Sukwindera Singha za mikrofónom (Shreyu Ghoshal som ani nespoznala, mohla by spievať viacej takýchto veselých pesníčiek). Film nebol prepadák, ale ani trochu sa nepriblížil k úspechu Main Hoon Na a Om Shanti Om. Osobne si myslím, že prežil hlavne vďaka Sheila Ki Jawani :)