Mini recenzie č.2

Prepadáky tohto roku, ktoré u mňa uspeli :)

Action Replayy
(2010 - Aishwarya R. Bachchan, Akshay Kumar, Aditya Roy Kapoor )

Hlavným hrdinom na začiatku príbehu je Bunty, ktorého priateľka Tanya požiada o ruku. Ten ale o svadbe nechce ani počuť, keďže jeho rodičia mu nedali práve najkrajšiu predstavu o manželskom spolužití. Jeho otec Kishan je utiahnutý slaboch a matka Mala je agresívna, panovačná a má nezdravý návyk nakupovať od rána do večera. Aké príhodné, že Tanyin strýko je vynálezca (ako vystrihnutý z časopisu) a práve dokončil stroj času! Po obzvlášť nepeknej hádke po oslave 33. výročia svadby Bunty nasadne do stroja a vydá sa do minulosti zmeniť budúcnosť svojich rodičov.

Žiaľ, v kinách táto romantická komédia neuspela. V celku bol rok 2010 pre bollywood dosť slabý na hity. Úprimne povedané si neviem predstaviť, čo ľudia od tohto filmu očakávali. Ďalší "Návrat do budúcnosti"? Len preto, že sa pohráva s cestovaním v čase? Už zo samotných plagátov a upútaviek bolo jasné, že pôjde o bláznivú jazdu do minulosti, pri ktorej treba vypnúť mozog a nezaoberať sa logikou :p Čím u mňa ale vyhral na plnej čiare bolo kostýmami, hudbou, choreografiou pri hudobných vsuvkách.. a zábavnými textami k piesňam. Nakhre menuje dievčatá ako základný zdroj všetkých problémov a Zor Ka Jhatka všeobecne odrádza od manželstva :D

Film do seba vtesnal hneď 9 (!!!) piesní. Samozrejme to pre mňa nebol problém, mám album rada, pesníčky sú chytlavé a neboli odfláknuto natočené. Len mi pripadalo, že na ich úkor bol dej filmu zjednodušený. Najväčším kameňom úrazu bol pre mňa vek hlavných predstaviteľov. Aishwarya môže byť akokoľvek krásna, ale na dvadsiatničku nevyzerá. Akshay Kumar už tobôž. Bolo by úžasné, ak by pre pasáže z minulosti použili mladších hercov. Mňa ale aj tak pobavil a minimálne pre tie klipy za to stojí. Zhrnutie: film bol dobrý, ale mal potenciál byť úžasným. Darmo, nestačí mať vo filme hviezdy, aby u divákov uspel. Aspoň nie vždy.

Break Ke Baad
(2010 - Imran Khan, Deepika Padukone, Sharmila Tagore)

Aaliya strašne túži po kariére herečky. Keď sa jej aj podarí zohnať nejakú malú rolu, musí to pred matkou tajiť. Sama bola kedysi herečka a nemá na tento priemysel dobré spomienky. Jej priateľ Abhay je zase málo ctižiadostivý a dravý. Trčí v otcovej firme, kde robí prácu, ktorá ho nebaví. Obaja sa poznajú už od malička. Zvrat nastane, keď sa Aaliya potajmä prihlási na Univerzitný kurz v Austrálii a prijmú ju. Nakoniec tam aj odíde, ale musí matke sľúbiť, že nebude robiť nič s herectvom. S Abhayom udržujú vzťah na diaľku, ale samozrejme sa ukážu trhliny. Je na ňu príliš naviazaný a ona v ňom začne vidieť prekážku na ceste za svojím snom. Keď sa ešte k tomu ukáže v Austrálii, rozíde sa s ním. Čo sa stane po rozchode (Break ke baad) tvorí druhú polovicu filmu.

Hej, aj tento film bol prepadák. A ani uňho nerozumiem, prečo sa ľuďom nepáčil. Imran Khan a Deepika Padukone hrali dobre, príbeh sa rozvíjal pekne pomaly (ale v žiadnom prípade sa nevliekol!), nechýbali ani zaujímavé vedľajšie charaktery, pekné lokácie a chytľavá hudba. Film mi občas pripomínal americký romcom, ale nikdy neklesol na ich úroveň trápnosti.. áno, som voči nim zaujatá. A? ;) Abhay nebol bezchybný muž a Aaliya nebola zosobnená cnosť a skromnosť. Obaja mali chyby, ktoré ich ale robili reálnejšími. Boli to citliví ľudia, ktorý spolu síce hovorili, ale akosi sa navzájom nepočúvali. Nekonala sa žiadna veľká dráma, žiadna domácnosť sa kvôli hlavným predstaviteľom nerozvrátila, netiekli ani potoky sĺz. To len pre prípad, že by ste očakávali niečo ako od Karana Johara :D Síce sa nejedná o ďalšie Jab We Met (hoci to je aj určité plus..), ale je to príjemný filmík.

I Hate Luv Storys
(2010 - Imran Khan, Sonam Kapoor)

Jay sa chce stať režisérom. Nenávidí presladené ľúbostné príbehy, ktoré sa v bollywoode točia, neverí na lásku a zo všadeprítomného klišé mu je na vracanie. Čo čert nechcel, stane sa asistentom režiséra Veera Kapoora. Čímže sa tento režisér preslávil? Predsa práve romantickými filmami! Horror sa môže začať :D Ešte k tomu musí spolupracovať so Simran, ktorá má hlavu večne v oblakoch, miluje ľúbostné príbehy a sama prežíva rozprávkovú lásku. Jej svet je proste dokonalý. Až kým jej Jay nezačne tlačiť do hlavy svoje múdrosti.

Hneď na začiatok chcem povedať, že tento film u mňa patrí do kategórie "Nezmyselná zábava". Mne sa proste páčil a nemám sa ani čím brániť! Robí si srandu z Joharovských a Yash Rajovských filmov a pritom sám do tej kategórie zapadá.. a vie to :) Jay sa ani nenazdá a jeho život sa začne meniť na scénky z romantických filmov. Tá hrôza! :D Vo filme sa len tak sypali odkazy na bollywoodske trháky (a tým nemyslím tie braky, ktoré v ČR vyšli na DVD). Hudba, situácie, tance.. niektoré síce príliš očividné, ale nevadilo mi to. Jay a jeho kamarát nosili tričká so super potlačou. Napríklad také 'Bollywood Sucks' by sa občas zišlo, no nie? :D

Jediné, nad čím som trošku škrípala zubami boli niektoré dialógy - príliš sa snažili byť cool a moderné, ale v kontexte filmu som to pretrpela (bolo ich našťastie málo). Vlastne som mala problém aj so Sonam Kapoor - nepatrila som ani k jej odporcom, ale ani k priaznivcom. V Saawariya bola celkom OK, v Delhi-6 sa mi dokonca páčila. V Aishi bola úplne hrozná. V tomto filme ale vážne nerobila nič iné, než že sa tvárila pekne a milo. V takýchto okamihoch mi je ľúto, že Ayesha Takia nie je z nejakej známej hereckej rodiny. Aspoň by ju viacej obsadzovali. Recenzie na film boli dosť negatívne, ale nakoniec sa predsa len stal hitom. Ľudia (a samotný Imran) sa čertili nad hlúpym skloňovaním názvu. Hoci niektorých nudil a iným sa proste nepáčil.. zamilovala som si album. Samozrejme som si film musela pozrieť :) Neľutujem toho a pravdepodobne sa k nemu aj vrátim. Hudba bola naozaj pekná a klipy vo filme vyzerali krásne. Najmä Sadka Hua - asi najkrajšia romantická pesníčka tohto roku. (Ani jedna pieseň nemala titulky. Hanba!) Imran vyzeral úžasne, čiže potešil moju povrchnú stránku. Jeho obočie by si mimochodom malo najať vlastného manažéra. Občas sa mi zdalo, že je nažive!

Autorky avatarov> Dolce~oro, Usha a Aishwarya4eva z bollywhat fóra