Chandamama (2007)

Hrajú: Kajal Agarwal, Navdeep, Sindhu Menon, Shiva Balaji
Žáner: Komédia, Romantický, Rodinný
Dĺžka: 2h 23m

ČSFD / IMDB

Chcela som si pozrieť nejaký film s Navdeepom, keďže v Arya 2 nemal práve najlepšiu rolu. Od Chandamama ma dlhšie odradzovala Kajal, ktorá sa mi zatiaľ nepáčila ani v Magadheere a ani v spomínanom Aryovi. Ešte že sa mi album natoľko zapáčil, že som si film konečne pozrela... Iróniou je, že sa mi Kajal vo filme veľmi páčila :D

Na začiatku príbehu ukončila Mahalakshmi (Kajal) štúdium a vrátila sa do rodnej dediny. Jej otec Ranga Rao (Nagababu) je vážený a bohatý muž, ktorý svoju dcéru nadovšetko miluje. Okrem otca ju veľmi nadšene privíta aj sesternica Rani, bláznivé dievča plné života. Už o pár dní začnú mať ľudia narážky o svadbe, z čoho Ranga Rao nie je vôbec nadšený. Jeho malé dievčatko totiž dospelo akoby zo dňa na deň. Po zvážení možných nápadníkov sa rozhodne pre Dorababua, milého a poctivého chlapca. Ten najprv o svadbe nechce ani počuť, protestuje, no Mahalakshmi sa mu zapáči, takže sa obidve rodiny pustia do príprav.

Rani je z tohto spojenectva tiež nadšená, Dorababu sa jej viac než pozdáva. Je šťastná, že sa jej sesternica dobre vydá. Je tu ale stránka príbehu, o ktorej nikto z rodiny nevie. Mahalakshmi začne mať výčitky svedomia a prizná sa ženíchovi o svojej zápletke s Kishorom (Navdeep), ktorá nemala práve najlepší koniec.

Všetko ale nie je, ako sa zdá, city sa menia a naši hrdinovia sa dostanú do dosť zapletenej situácie. Je zábavné sledovať, ako sa z nej dostanú.

Chandamama je skrz na skrz rodinná komédia. Film spravil z Kajal hviezdu a osvedčil sa i u divákov. Mne najprv pripadal ako film na jedno pozretie, ale už o pár dní som sa k nemu vrátila.. a potom znovu a znovu :) Rozhodne nie je bezchybný. Hneď na začiatku sa dozvieme, aká je India úžasná - Ranga Rao o nej s nadšením rozpráva skupinke belochov, ktorí sa udomácnili v jeho dedine. Boli dosť nadšení. Veď hej, ja im to neberiem :)

Ale inak bolo príjemné vidieť belochov v celku normálnych rolách. Nepredstavovali skazený západ, hoci som to očakávala. Ešte že tak!

Myslela som si, že Siddharthov hyper energetický výkon v NVND už nikto netromfne. A potom prišiel Navdeep a poriadne mi vytrel zrak. Kto by to bol povedal, že ten mierne emo chlapík z Arya 2 dokáže zahrať takú strelenú postavu? A to sa radšej nerozpíšem o jeho zelených očiach :p

Čo sa týka Kajal, tak som dospela k určitej teórii, čo sa týka herečiek na juhu. Majú zopár filmov, než prerazia a potom im začnú ponúkať len role, ktoré sú takmer navlas rovanké: podráždená, namyslená, "hrá sa na roztomilú", príliš sebavedomá fiflena. Ešte som nevidela herečku, ktorej by tieto role pristali (aj keď Shriya Saran v Kanthaswamy bola na zjedenie). Kajal bola zo zúčastnených najkludnejší charakter a veľmi jej to pristalo. Veľmi prirodzená, smutná keď bolo treba, zasnená a vysmiata ako hociktoré zaľúbené dievča. Vôbec mi neliezla na nervy ako pri predchádzajúcich filmoch.

Vytvorila s Navdeepom veľmi pekný párik:












A aby nebol príbeh nudný, tak sa o spestrenie postará ďalší zaľúbený párik. Rani sa rozhodne, že keďže sa jej sesternica rozhodla pre niekoho iného a jej sa Dorababu beztak už od začiatku páčil, tak čože by si naňho neposvietila?

Keď som Navdeepa nazvala hyperaktívnym, musím tak označiť aj Sindhu Menon. Už pri jej vstupe na scénu tancuje, píska a kričí :D Občas mi pripadalo, že to trochu preháňa, ale v konečnom dôsledku mi to nevadilo. Je totiž taká zlatá, že by som jej odpustila hocičo. Zrejme chceli mať vo filme úplné protiklady, takže si povedali, že ku kľudnému Dorababuovi by sa hodilo nejaké pojašené dievča. Ale tiež im to seklo.

Shivu Balajiho a Sidhu Menon som videla vo filme po prvýkrát a boli zábavným spestrením filmu. Rani bola správny živel a Shiva zvládol dedinského chlapca dokonalo, od predĺžených fúzov až po sandále :D Obzvlášť sa mi páčilo priateľstvo, ktoré sa v priebehu filmu vytorilo medzi Kishorem a Dorababuom. Žiadne prehnané súboje... žiadny super-silní muži, ktorí lámu lebky len dvoma prstami.. vlastne ich súboj bol veľmi reálny. Áno, pobili sa.. ak sa to tak dá nazvať :D

A áno, aj na nich dvoch bol príjemný pohľad :)












Ešte jedna vec, ktorú by som chcela pochváliť - film je vizuálne veľmi pekný. Zábery, farby, lokácie.. proste všetko :) Hudbu som už spomínala, ešte podotknem, že bola vo filme aj dobre zasadená a použitá. Veeeľmi som sa zarazila, keď som začula Ashu Bhosle :) Nevedela som, že spieva i na juhu. A keďže sú klipy také pekné, tak ich sem aj dám.

Bugge Bangarama - Dorababu zrazu všade vidí Mahalakshmi. Tie zábery zo začiatku, kde je vo fialovom sári.. tak ju videl, keď išli dohodnúť zasnúbenie a predstavili ich. A tie šortky! Náš hrdina nemá na bruchu tehličky a dodám k tomu len: Vďaka bohu! :D


Nalo Uhulaku - Asha Bhosle! :D Bolo príjemným prekvapením ju tu počuť. A tento klip sa zaradil medzi moje naj "Zaľúbili sme sa" klipy.


Reggu Mullole - There is moon! Moonlight is romance! (aspoň myslím, že to ten chlapík na začiatku spieva). Na tento klip sa zase dokážem pozerať do nemoty. Skvelá hudba, herci, choreografia, kulisy... a naši belosi sú tu tiež :)


Ako inak sú aj v tomto filme menšie kázne, ale voči tým som si už vybudovala nejakú tú imunitu. Okrem toho sa z nich človek niečo i dozvie. Celkom netradičný bol pre mňa i vzťah Mahalakshmi a Ranga Raoa Ešte som totiž vo fime nevidela tak otvorene láskyplný vzťah otca a dcéry. Príbeh si na tomto vzťahu i celkom zakladá a je pre zápletku veľmi dôležitý (najmä ku koncu). Ako (ďalší) protiklad tu máme Dorababua a jeho hazardérskeho otca, ktorému akoby záležalo len na zábave a peniazoch.

Chandamama je príjemný film a neváhala by som ho odporučiť. Najmä ak máte chuť na nejakú lahkú romantiku a nevulgárny humor.

Slovenské titulky

A na záver ešte pár obrázkov.. nie, nezaobídem sa bez toho :D (po kliknutí sa načítajú v plnej veľkosti)



















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Podobné články